fredag den 17. august 2012

Kø-kultur og almindelig høflighed.

Hvorfor er det at vi danskere glemmer vores høflighed, og kø-kultur, når vi skal ind og ud af offentlig transport ??

Jeg står ofte på en station med 2-3 andrer cykler, vi ved alle ca hvor toget stopper og hvor vi skal ind - alligevel hersker der en kamp om hvem der rammer mest præcis, den person/cykel kommer nemlig ind først!!! Og det gør jo en stor forskel, eller ikke!
Jeg prøver gerne at trække mig lidt tilbage, og lader dem der har stået og ventet længst på toget gå ind før mig, men det er sjældent det sker den anden vej, og ja så skal jeg sku nok få markeret mig... (ikke pædagogisk eller høfligt I know...)
Samtidig med denne kamp skal man se på at mennesker uden cykel skal mase sig igennem lige DEN dør vi cyklister bruger... Tak siger jeg bare!!

Der er også stadig det evige problem med at folk går ind i toget før andrer er gået ud!!! Hvorfor, tror du toget kører??? Her siger jeg altså noget, det er sku så belastende at prøve at komme ud med en cykel imens andrer maser sig ind.. Vent nu lige de 2 minutter...
Sidst men ikke mindst er mange med cykler enormt dårlige til at trække ind i cykel kupeen så alle kan komme med, jeg tror de enten glemmer, eller ikke ved hvordan det føles når man ikke kan komme med og må stå og vente.. :(

Jeg lyder nok super hellig nu, men jeg er meget opmærksom på hvordan jeg opfører mig i det offentlige rum. Jeg rejser mig for ældre og gravide, giver plads i toget og passer min "kø"
Jeg snakker pænt til andrer, og jeg forventer egentlig bare det samme den anden vej.. Hvorfor er der så svært??

Jeg tror alle ville blive lidt gladere hvis man startede sin morgen med høflighed og gensidig respekt :))
God dag til jer alle..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar