lørdag den 25. august 2012

Alt med måde.

Det er mit motto.
Der er så mange ting man ikke må, og skal undgå i livet, både som voksen men bestemt også som baby og barn.
Der er uden tvivl ting man helt skal undvære, alt med måde handler jo ikke om alkohol til børn, rygning eller ting i den dur.
Men skrå stole, hoppegynger, fjernsyn, sæbe, parfumer, slik osv osv.

Jeg tror at man opdrager de bedste mennesker på den måde.
Jeg tror børn bliver bedre til at tage valg om mad og slik hvis de igennem hele deres liv er blevet præsenteret for ting, har fået lov at smage, og ikke blevet nægtet.
Jeg kan mærke på mig selv personligt, hvis jeg f.eks skal tabe mig nytter det ikke at nægte mig selv alt det gode, men istedet gi mig selv lov til at smage. Og det samme gør jeg med mine børn. Hos os hedder det ikke 0 sukker, men der er ikke en masse sukker i hverdagen så kan jeg med bedre samvittighed give dem lov til at smovse lidt i weekenden.
Parfume i shampoo cremer og sæber holdes på et minimum herhjemme, men engang imellem trænger alle til lidt duft, og så bruger jeg det - og med god samvittighed. Prøver at holde mig til ting der trods parfume har svanemærket.
Gå stole,skrå stole bumbo stole og hoppe gynger er alle noget der ikke anbefales, men igen vil jeg sige, i små doser. Husker man at aktivere barnet meget i løbet af dagen og ligger baby ofte op maven, ja så går det jo nok.
Man skal dog være obs på hvad deres krop kan klare, og tænke på deres lille skrøbelige ryg.
Tv ser vi en del af herhjemme, og nok også for meget vil nogle mene. Men jeg har 2 meget aktive børn som motorisk er meget dygtige, at vi så alle sammen slapper af til tv ser jeg ikke noget forgjort i, men igen alt med måde.. Det er jo ikke sundt at pasificere sit barn forand tv og computer en hel dag, hver dag..

I dag er det søndag, ungerne har fået slush ICE og senere franske hot dogs til aftensmad.. Den lille er nu puttet og nu nupper vi en pandagkage med syltetøj - ELSKER søndage :)

Alt med måde - mit motto :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar