onsdag den 1. august 2012

Bryllup med krav

Hvor mange krav kan man som kommende brud og brudgom tillade sig, at stille til sine gæster?
nogle vil klart mene alle dem man selv ønsker, mit bryllup min dag. Andre vil nok mene at man bare skal være tilfreds med at gæsterne dukker op.

Jeg kender en som kender en, deres bryllup er fyldt med krav. Der er meget streng dress code, kvinder skal komme i kjole, og der er flere farver de ikke må bære. De har krav til deres gaver, hvad de vil have, og udtalt hvor meget de forventer at folk giver i gave - ja jeg kunne blive ved. Men er det okay fordi det er deres dag?

Jeg synes bestemt det er for meget, men jeg har fuld forståelse for at man har nogle forestillinger omkring sit bryllup, og for at åbne drømmebrylluppet må man styre det lidt. Det er vel okay at man fortæller sine gæster at man ønsker pæn påklædning, og at man udtrykker hvilke gaver man kunne tænke sig. Men så synes jeg egentlig også man bør stoppe der.
Man bør vel ikke blive skuffet hvis folk køber en gave man ikke ønsker sig (så frem den kan byttes) og man behøver vel heller ikke fortælle folk hvad de må og ikke må tage på af tøj, man må vel forvente at ens gæsternes voksne mennesker med en mening..

Personligt har jeg ikke holdt mit drømmebryllup, men kunne faktisk slet ikke forestille mig at jeg ville stille krav til mine gæster, men ville jo nok blive skuffet hvis de dukkede op i lyserøde joggin tøj uden gaver ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar