tirsdag den 14. august 2012

Hvornår blev jeg for gammel ?

Og hvorfor blev de andre ikke for gamle ??

Sidder og kigger på min facebook, billeder og status opdateringer om festival skyder op blandt mine jævnaldrende bekendte..
Og jeg er ikke misundelig, ikke et øjeblik - jeg er blevet for gammel.
For gammel til at sove i telt i en uge, med alkohol i første prioritet, og mad bad og hygiejne i anden.
Tanken om at efterlade mine børn i 3-5 dage for at drøne rundt som en teenager tiltaler mig slet ikke.

Men hvornår blev jeg for gammel ?
Jeg synes ikke jeg er for gammel til at tage til koncert, eller tage en telt tur, jeg kunne da også stadig bruge en tir i byen, og alkohol kan også stadig indtages... Men er jeg så ikke blevet for gammel alligevel ? Har jeg bare fået andre prioriteringer ?
Det kan godt være, jeg har ikke lyst til at få mine børn passet medmindre det er fordi jeg skal sove, sove meget og sove længe, læse bøger og slappe lidt af. Åh Gud ! Jeg er blevet gammel, mor gammel..
Mon jeg genfinder min indre teenager når børnene vokser og bliver ældre, når søvn ikke længere er en af de ting jeg higer mest efter ?
Jeg håber det lidt, man kan jo ikke blive gammel når man lige er fyldt 30 :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar