onsdag den 15. august 2012

Cykelhjelm...

Jeg undres, hver evig eneste dag... Hold nu op hvor er der mange der ikke kører med Cykelhjelm, voksne, voksne med børn, og børn..

Jeg kan nævne de første 5 grunde til ikke at køre med Cykelhjelm, men jeg kan kun nævne 1 god grund til at gøre det!

Den ene grund er: "det kan redde dit liv" den grund er god nok til mig! Og overstiger alle de grunde til at undlade den.

Min største undren og harme, er når jeg ser børn uden hjelm på, børn i den alder hvor forældrene er ansvarlige, jeg kan ikke komme på en eneste god grund til ikke at give dit barn Cykelhjelm på, og jeg bliver faktisk rigtig sur når jeg ser det!

De næste er de forældre der giver barnet hjelm på, men selv undlader. Her undres jeg bare enormt meget, tænk hvis I kører galt eller bliver kørt ned, så kan dit lille barn sidde og se på dit smadrede hovede ? Okay den blev lidt spids, men helt ærlig, skylder man ikke sine børn at passe på sig selv og komme hjem i et stykke ?? Det synes jeg!

Den sidste katagori er voksne mennesker og unge mennesker der tilsyneladende ikke mener de skal bruge deres hovede mere.. Tja hvad skal jeg sige, jeg undres...

Brug nu den hjelm!!! Det kan redde dit liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar