torsdag den 2. august 2012

Den charmerende cyklist...

Står op i morges, gør mig klar og tager tøj på - pakker pænt arbejdstøjet i tasken og tager den nærmeste bluse på. Den var på vrangen men tænkte jeg alligevel skulle have jakke på. Håret er ikke sat da der kommer cykel hjelm på, og sminken må også vente.

Smækker børnene i traileren og okser afsted mod institutionen. Efter 5 minutter går det op for mig at det er varmt i dag (det var det der med vejrudsigter jeg ikke var god til) smide jakken er ikke en mulighed, har på dette tidspunkt sikkert sved pletter og så var der det faktum at blusen vendte på vrangen..

Jeg lider i varmen og når institutionen. Håber pædagogerne bærer over med mig og siger pænt farvel. Okser op til toget og stiger ind.

HER går det op for mig.. De intetanende medrejsende ved ikke at jeg lige har cyklet 5 km med børn, og at jeg har tøj, sminke og parfume i tasken. De ved heller ikke at der er bad og andrer faciliteter på mit arbejde.. Pludselig føler jeg mig ekstremt klam.. Jeg kan stadig ikke smide jakken - selvom deres indtryk nok var slemt nok i forvejen - så jeg står bare der og håber jeg ligner en "jeg cykler til arbejde" type, men tror ikke det virker...

I morgen tænker jeg bare lidt mere over hvordan min fremtoning er :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar