søndag den 21. oktober 2012

Søndags hygge - vafler og pandekager.

Jeg har nupset en opskrift fra min kære blog veninde:
MyminMy
Vi har ikke lavet vafler i evigheder- dvs flere år... I går skulle det være, og aftensmaden bestod af ren rå-hygge med vafler og is - MUMS.
Opskriften er som følger:
400 g mel
150 g sukker
1-1/2 tsk bagepulver
1-1/2 tsk vaniliesukker
175 g smeltet smør
6 dl mælk
2 æg

Dejen skal hvile i 1/2-1 time.

Vi brugte slet ikke al dejen, og da den store spurgte efter pandekager i dag tænkte jeg om ikke samme dej kunne bruges..
Det kan den bestemt - hold nu op det var lækkert.
De er søde i sig selv, så ingen "topping" behøves.
Jeg prøvede med halvdelen af dej-resten at rive et æble i og 3-4 tsk kanel. MUMS.!

Pandekagerne lavede jeg som små lidt tykke.

En klar anbefaling til en weekend med hygge og snask :)

2 kommentarer:

  1. Super Lækker opskrift! Især til pandekagerne! Mums! ;-)

    SvarSlet