lørdag den 14. juli 2012

Perfektionisme

Kender I de mennesker der bare vil være perfekte..?

Definitionen er:
perfektionist, (lat. perfektion + -ist), person, der på overdreven måde stræber efter fuldkommenhed.

Sådan vil de fleste nok ikke beskrive sig selv, men blot fremhæve at de er perfekte, som en god ting.

Jeg tror at det der tricker mig mest i forhold til de mennesker jeg kender, der fører sig frem som perfekte, er at det virker som om at alle os der ikke er perfekte ikke er gode nok, eller ikke magter opgaven. Jeg er ikke god til mennesker der prøver at have en perfekt ydre, det indrømmer jeg gerne. Ofte er deres liv slet ikke så perfekt som de ønsker at fremstille det, og så virker det provokerende i mine øjne.

Det er jo egentlig noget pjat, for jeg kan jo være lige glad... Men jeg bryder mig nu ikke om at blive set ned på!

Jeg er ikke perfekt, og ønsker ikke at være det - jeg er sikker på man lærer mest af sine fejl og mangler, og at livet er meget sjovere når man ikke frygter at fejle.

Dog bestræber jeg mig altid på at være den bedste - ikke af alle, men den bedste jeg kan være, med erkendelse af de fejl og mangler jeg har :)

At være perfekt er kedeligt - tør at være dig selv, indrøm dine fejl og lev dit liv istedet for at bruge kræfter på at lave perfekte facader

Ingen kommentarer:

Send en kommentar