tirsdag den 24. juli 2012

Når jeg bliver ældre skal jeg...

Kender du det når man f.eks går rundt og kigger på haver, og tænker Wow den have er fri for ukrudt, plænen står perfekt, indkørslen er flot... Når jeg går på pension så skal min have holdes så flot.

Eller at man tænker, når mine børn flytter hjemmefra SÅ skal vi have ekstra kæreste hygge, en kæreste ferie, og tid til hinanden.

Det kan også bare være et par år ude i fremtiden, som da vi var i bonbonland, næste år, og om 2 år, så er det lidt sjovere da den mindste kan være mere med, og den store kan prøve ting selv.

Det er jo helt normale tanker, og jeg tænker dem tit. Jeg nyder bestemt nuet, ingen tvivl om det, men det er jo ikke forbudt at tænke positivt på fremtiden.
Men jeg tænker også på alle dem jeg kender, som aldrig nåede det - de ægtepar som endelig gik på pension, og nu skulle de nyde hinanden, fritiden og familien. Der hvor kræften kom og tog den ene :(
så nyder jeg nuet lidt mere, og prøver, i mit sind, ikke at planlægge for langt ud i fremtiden. Prøver at nå lidt mere havearbejde nu, så man hver dag er glad og stolt over det, og prøver at få plads til mere kæreste hygge i nuet.

Det ville være skønt at blive gammel med manden i mit liv, med børn og børnebørn, og jeg håber fremtiden bliver skøn, men en ting er sikkert, fremtiden kender ingen.

Nyd nuet, håb på fremtiden, og lev dit liv med glæde hver dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar