torsdag den 19. juli 2012

Mad på tur..Pizza muffins

Når vi tager i f.eks. Bonbonland eller zoo har vi gerne lidt mad hygge med. Pølsehorn er som regel fast tradition, men som supplement har vi gerne pizzamuffins med, de mætter godt og smager skønt for alle aldre.
Antal: i mine silikoneforme får jeg ca. 15.

5 dl hvedemel
3 dl grahamsmel
1 spsk bagepulver
2 tsk salt
1 1/2 spsk oregano
100 g smeltet smør
3 dl tykmælk
3 æg
10-12 cocktailtomater skåret i halve
150 g røget skinke i strimler
150 g revet mozzarella.
Sigt de tørre ingredienser i en skål, pisk æg med smør og tykmælk.
Rør 2/3 af tomaterne, skinken og osten i. Rør hurtigt ingredienserne fra de 2 skåle sammen. Fordel dejen i muffinforme med en ske, ikke helt op.Tryk en halv tomat i dem alle.Fordel resten af skinken og osten som pynt inden bagning.175 g midt i ovnen ca. 30 min.

6 kommentarer:

  1. Dem må jeg altså prøve ;)

    SvarSlet
  2. Vi skal på familie skovtur på lørdag, de er da et must! Tak!

    SvarSlet
  3. Jeg håber I kan lide dem :)

    SvarSlet
  4. De kan vel fryser tror du ikke?

    SvarSlet
  5. Anonym er så lige mig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke selv prøvet, men mon ikke de sagtens kan fryses.. :)

      Slet