torsdag den 12. juli 2012

Lukkedage...

Om jeg begriber hvorfor institutioner skal have lukket fast i 2 uger i sommeren.. Hvem gavner det ? I mine børns institution undres pædagogerne over hvorfor mange af børnene kun har 2 ugers fri.. Hvorfor ?? Det er da meget simpelt, hvis alle vil have fri i høj sæsonen kan virksomhederene ikke køre rundt, så alle kan ikke få fri og slet ikke i 3 uger i træk. I min familie betyder det at mor og børn har fri i to uger imens far arbejder, han kunne nemlig ikke få fri de uger... Fedt fedt, så her har familien ganske enkelt ikke ferie sammen. Kan man så lige smutte til Grækenland Spanien eller andrer dejlige varme lande ? Nææ, man er tvunget til at holde ferie i Danmark med alt hvad det indebærer af utilregneligt vejr mm. Bevares den danske sommer er skøn, de få dage om året vi har sommer.. Det vil sige, det gavner ille børnene at fastsætte sommerferien, det gavner ikke forældre, det gavner ej virksomhederne, jeg vil ikke mene det gavner pædagogerne.. Hvem gavner det så ?? Er sikker på man kunne finde en bedre løsning på at spare ludt penge...
Jeg håber og beder til at de lukkedage forsvinder, så vi ikke skal vente 5 år før vi kan få ferie samtidig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar