lørdag den 1. september 2012

Mad med mere - og falaffel..

Jeg kan godt lide at stå i et køkken, men udover bagning er jeg virkelig ide forladt, og ofte ikke modig nok til at springe ud i det store :)
Derfor var jeg lykkelig da jeg fandt ud af, at en bekendt med flair for mad, havde startet en blog.
Hun hedder Maria.
Forleden lagde hun en opskrift ud på falaffel, og jeg følte at det var lige mig.
Opskriften var nem at følge, og alt lige til.
Opskriften er her:
http://mariasmad.blogspot.dk/2012/08/falaffel.html?m=0

Det gik dog ikke så nemt, så her er mine ekstra input til en ellers udførlig opskrift:
Mel er vigtigt, jeg ville gå efter 3 spsk.
Det er også vigtigt at olien er knald varm!
Hvis man misser disse ting, så får man en masse falaffel der flyder ud, og suger alt olien, og aldrig bliver fast - ha ha.
Hvis man gør det rigtigt, får man en velsmagende lækker falaffel :)

Prøv det, og tag et kig på Marias side hvis du er til mad ideer :))

Sidst et lille "bevis" på at jeg kom godt igang med min falaffel ekspedition :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar