mandag den 14. januar 2013

På tur i kulden

I går søndag tog vi semi spontant på tur til Zoo, mig og ungerne, og deres gudfar. Manden min var på job så han må komme med om et par mdr. når vi skal ind og se den nye arktiske ring.

Nå, men vi tog varmt tøj på, hoppede på bussen, hoppede i toget, og gik fra Valby station - så var vi varmet op... Der var ingen kø, så vi købte hurtig billet og gik ind.

Fordelen ved at være derind når det er koldt er at der ikke er så mange mennesker :) Det var nemt at se dyrene, og de fleste var ude helt som om sommeren - der var flere små søde dyrebørn som vi uden problemer kunne kigge på.
Gederne var også ude, dog kun nogle stykker, men nok til at man lige kunne nusse dem.
Vi købte en varm kakao/kaffe, en varm kanel "muffin" og ellers spise vi en medbragt bolle og drak lidt vand - meget billigere en om sommeren hvor vi køber is og andet snold - derudover satte vi os heller ikke ned for at spise, det var med at holde sig lidt i gang :)

Den store elskede det, han løb rundt og syntes han var i himlen :) Den lille var knap så begejstret, men nød specielt de steder hvor han kunne stå op af ruden og se fisk, skildpadder og aberne :)

Jeg har det altid lidt mærkeligt når jeg tager i zoo, for jeg kan lide at se dyrene, og jeg tror at langt de fleste af dem har det rigtig fint, også selvom det ikke er deres natur - men når enkelte dyr ser ud til at være knap så begejstret, så bliver jeg helt i tvivl om det nu er en god ide. - Men jeg vælger at kode mit hovede til at de har det godt, og at jeg gerne vil sponsorere det - vi havde en dejlig tur, og det var skønt at tilbringe søndagen med at være aktiv.

Den store faldt i søvn i toget på vej hjem på 2 sæder - han var helt færdig :)

Hjemme spise vi en omgang varm suppe med pasta til aftensmad og nød at være hjemme i varmen, med en dag fyldt med oplevelser i bagagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar