onsdag den 15. januar 2014

LCHF - sæt igang... Altså stille og roligt

Jeg har kigget mere og mere på LCHF og da vi lever i pasta og ris helvede herhjemme skal der ske noget.
Første skridt for mig er at finde et alternativ til brød.
Har lavet oopsies og knækbrød uden mel. De første er lavet og smagte ganske fint, smagen er lidt neutral så med en lækker skive ost eller spegepølse på og smør er det super lækkert.
Knækbrød er stadig i oven, men tænker de ikke kan gå helt galt :)

Næste skridt er at få nogle nye menuer på banen, nogle uden ris og pasta, de første forhindringer kommer når de kræsne herhjemme (mest mig) skal kunne lide det...

Jeg kommer aldrig til 100% at leve på det! men hvis vi kan skifte en del af vores kost ud med noget sundere så er jeg sikker på vi vinder på det :)

Planen er ikke at skrue mega op for fedtet hvis vi indtager andet den dag med kulhydrater, og ellers så bare have for øje hvor vores synder er størst så vi kan se hvad vi kan ændre uden at livet bliver surt :)

Har du forslag eller gode opskrifter så del meget gerne :)
Pt. Er det madbandittens hjemmeside og opskrifter jeg henter inspiration i.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar