mandag den 20. januar 2014

LCHF - Palæo osv. Livsstil eller kur/diæt - mit eventyr


De fleste siger det er en livsstil og vil ikke høre tale om diæt eller kur, har nu levet på LCHF i 4-5 dage og vil nok også mere kalde det en livsstil, hvis du for alvor kører striks (lchf ellee Palæo) så er det ikke noget du lige gør en uge eller 2 for at tabe dig, men en længere periode, og hvis du først kører den livsstil i 1-2 mdr så tror jeg der sker - en af to ting, enten mærker man ingen eller lidt forandring og dropper det igen, eller også så mærker man en kæmpe forskel på krop og sind, og ja så fortsætter man jo...
Samtidig så er der jo også en masse tanker bag måden at leve på, og specielt LCHF som tilfører store mængder fedt til maden, ja her skal man jo nok i store træk være enig med de tanker der ligger bag, hvis man ikke er enig i at det er sundt med al den fedt, ja så gør man det vil ikke ?? Og så er det nok mere LCLF man istedet kører..

Jeg har skrevet det før og holder nok fast, alt med måde.. Jeg kommer nok aldrig til at leve LCHF - altså striks LCHF, den største grund er at jeg er kræsen, jeg kæmper og øver mig, igår spiste vi blomkålspizza og jeg stinker af hvidløg for uden min dressing var jeg aldrig kommer igennem .. Og det går nok igennem mange opskrifter at grøntsagerne er vigtige, og der kommer jeg lidt i problemer... Men nu prøver vi.

Mit mål lige nu er at se hvor længe jeg kan holde det striks og dermed se om jeg kan mærke en forskel. 

Principper som at fedt mætter og kulhydrater ikke er sunde vil jeg uanset hvilken vej jeg går, beholde - og jeg håber mit eventyr hos LCHF åbner mine øjne for nyt mad, nye opskrifter og forslag. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar