lørdag den 1. juni 2013

Tanker...


Hvorfor skal der være så meget had/jantelov/brokken eller hvad vi skal kalde det - over andres udseende?

Ord som: nu får tynde piger jo bare mest opmærksom,det er da et faktum.
Eller: hvorfor vil hun dog være så tynd, hvorfor får hun lavet bryster/tænder/læber, bare for at få opmærksomhed..
Eller: elsk nu bare dig selv som du ser ud, hvorfor skal vi alle ligne modellerne.

Og så videre og så videre.

Jeg er jo enig i tankerne bag flere af sætningerne, men har I nogensinde tænkt mere over de ord ? Eller hvorfor folk taber sig, ændrer sig - eller ikke taber sig..?

Jeg vil gerne tabe mig lidt mere, strammes lidt op, og ja som mine tidligere indlæg skriver har jeg fået lavet bryster.! Jeg har stiletter på på arbejde og kan lide at se pæn ud MEN! Jeg er jo ikke en dårligere person, jeg er ikke en dulle på 40 kg med kæmpe kasser og en stram røv - og vigtigst - jeg kan godt se på en flad brystet overvægtig pige at hun er smuk!
At man ændrer sig kan ene og alene være for egen skyld- og behøver ikke at have med medier og omgivelser at gøre, men selvfølgelig spiller det man ser da en rolle.

Og hvorfor skal kommentarer som: jeg synes hun er for tynd svares med: du er bare jaloux/misundelig... Øh nej.

I min elskede gruppe på nettet har vi en mor som træner og træner, jeg synes hun er imponerende. Jeg synes ikke nødvendigvis at det er pænt - altså jeg vil ikke se sådan ud, men jeg kan godt se at andre ser det smukke, og jeg anerkender hendes meget hårde arbejde. 
Hun ved godt når hun ligger billeder op at  vi ikke alle synes at det er pænt at se sådan ud, men vi svarer med respekt, og anderkendelse af at det hun vil opnå er hun på vej til, og at hun er smuk som hun er. Flere mener hun har drømme kroppen, men det er okay at være uenig uden at være misundelig.

Man kan også være blevet mobbet og derfor måske har gjort en ekstra indsats for at ændre udseende, eller måske mobbet så meget at modet til at tabe sig og troen på det er forsvundet.

De få ord sagt eller skrevet menes måske ikke så hårdt som de rammer.

Jeg synes alle typer mennesker kan være smukke - og er man glad for sig selv, har selvtillid og selvværd skinner det igennem.

Jeg har haft ting der har generet mig, og nu har jeg ændret dem - jeg er stadig samme person, bare med lidt mere glæde over mig selv :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar