mandag den 11. februar 2013

Det er en menneskeret at få børn... Men

Bør alle få børn ?
Det ses jo tydeligt med nogle af se sager der florerer at ikke alle er egnet til at være forældre, og det smerter i mit hjerte hvad de her børn har været udsat for - men - hvis vi nu tager det et hak ned, og ikke snakker om fordømmelse i så stor grad, men social arv, og om man magter er barn hvis man ikke magter sig selv ?

I min forlængede familie er der er et par, som prøver at få børn - og det smerter mig lidt at skrive, men gudskelov er det ikke sket endnu.
Men hvorfor har jeg det på den måde?
De virker som om deres IQ er forholdsvis lille, hun er førtidspensioneret, vidst nok pga depression mm. Deres personlige hygiejne har mangler men er dog blevet bedre.. Dog har hun så godt som ingen "levende" tænder i hendes mund...
Når jeg skriver det ned virker det jo ikke så slemt, men alt i mig stritter imod når de snakker børn, jeg har mildest talt svært ved at se at det kan ende godt :(
Kan hun tage sig af et lille barn der kræver og kræver ??

Måske er det meget godt at jeg ikke skal dømme om hvem der må og ikke må få børn, man kan jo blive overrasket... Meeeen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar