tirsdag den 6. november 2012

Den lille ekstra ting...

Nogle mennesker er gode til at gøre en forskel, til at gøre den ekstra lille ting.
Jeg prøver, måske ikke nok, men jeg prøver.
Da jeg var ganske ung og arbejdede i bager fandt jeg efter et stykke tid ud af, at den samme dame kom en fast hverdag på et næsten fast tidspunkt og købte 6 ciabatta boller. Kl.18 blev de smidt ud efter de regler vi nu havde hos bageren, og nogle gange kom hun for sent. Jeg begyndte at tage en pose fra til hende, tror jeg smed 8 i og tig penge for de 6 hun ønskede.
Hun blev så glad, og jeg endte med også at besøge hende på hendes arbejde - hun havde en tøj butik inde i Kbh, så der var super hyggeligt.
Jeg gjorde lige det ekstra nogle måske ikke ville have gjort, men det betød en forskel.
I sidste uge punkterede min cykel, og et "familie medlem" kom og hentede den, tog den hjem og gjorde den i stand, skiftede slange osv og kørte den hjem til mig igen - uden at ville have noget for det - det var ikke den lille ekstra ting, men en stor ekstra ting, og hvor er det fantastisk at de mennesker findes.
I min skønne FB gruppe gør vi også lidt ekstra for hinanden, sender opladere, deo'er, køber tøj på lagersalg - you name it - bare fordi..
Det er det at man lige går det ekstra skridt for en anden der gør forskellen.

Tak til de mennesker jeg kender der gør en forskel, for mig eller for andre - I er med til at forbedre en ellers til tider egoistisk verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar