torsdag den 10. oktober 2013

I biffen - Kvinden i buret

Jeg er stor fan af Jussi Adlers bøger om afdeling Q og har slugt dem alle sammen, så stor var glæden da filmatiseringen kom.
I går tog jeg i Imperial og så Kvinden i buret.
Desværre sidder jeg ikke med den store hurra oplevelse... Jeg syntes filmen var god, den var sjov, spændende og uhyggelig...men. Jeg ved ikke helt hvad, men jeg manglede noget, måske er det fordi 2 timer bare ikke er nok til at filmatisere den..? Der var skåret en del ned omkring hvordan kvinden i buret lever, det var okay, syntes de havde formået at få de rigtige følelser frem.
Jeg tror det var hele opklaringsarbejdet som måske gik en tand for hurtigt og måske for let..
Som altid har man nogle billeder selv i hovedet efter en bog, og der var nogle karakterer som ikke lige passede ind i mine ideer.
Den ene er Meretes hjerneskadet lillebror, hos mig var han en lidt tyk tæt stærk dreng, og med et andet udtryk.
Den anden er hoved personen, Carl er for mig ældre tykkere og mere slidt.
Men fælles for begge er at jeg syntes de spillede deres roller fantastisk, Nicolaj spillede rollen rigtig godt, og fangede hos mig mange elementer af Carl Mørk.

Alt i alt en rigtig rigtig god film, hvor jeg bare mangler det sidste. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar