tirsdag den 18. december 2012

Så kom der alligevel vaniliekranse i huset :)

Så fandt jeg ud af hvorfor mine vaniliekranse ikke blev gode, jeg havde puttet for meget vanilie i.. :/
Men jeg ville ikke prøve samme opskrift igen, så søgte nettet rundt - og denne opskrift blev SÅ lækker :)
Den tog ingen tid så vi nåede det efter aftensmad og inden putte-tid :)


1 stang vanilie
180 g sukker
200 g smør stue temperatur
1 æg
75 g mandler blendet til fint mel
250 hvedemel

Flæk vaniliestangen og skrab kornene ud, mas kornene med lidt af sukkeret så kornene skilles.
Rør sukker vanilie og smør sammen.
Rør ægget med i blandingen, og tilsæt mandelmel og hvedemel.
Hæld dejen i en sprøjtepose og sprøjt dem ud på bagepladen med det samme.
Bages ved 200g til de er let gyldne, ca.14 min (i min ovn)
Afkøl på bagerist. 
(Har erfaret at det er Mette Blomsterbergs opskrift, hvilket ikke gør den mindre fantastisk)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar