torsdag den 6. marts 2014

Kanelsnegle LCHF

Så fik jeg brugt mit nykøbte kokosfibermel :)
Fandt en opskrift på kanel snegle hos madbanditten og fik lige lavet dem til aftenhygge :)

Jeg syntes de manglede lidt sødme og lidt kanel, så opskriften jeg skriver er hvordan jeg vil forsøge at lave den næste gang.
Da jeg ikke havde kokossukker er de kun lavet med sukrin gold.

Ingredienser til ca. 14 stk 


4-5 æg 
4-5 spsk sukrin gold
50 g smeltet smør
1 dl fløde
1 tsk kardemomme
3-4 spsk loppefrøskaller (HUSK)
1½ dl kokosmel (den fiberrige variant)
2 tsk bagepulver

 

Fyld 

Fyld
100 g blødt smør
3-4 spsk kanel
4 spsk sukrin gold 

(Her kan man jo selv lige smage efter)



Sådan
Pisk æg og sødning sammen. Tilsæt fløde og det smeltede smør og pisk igen. 

(Bland de tørre dele i og lad dejen hvile i 10 min. I løbet af de 10 minutter, suger fibrene fra loppefrøskallerne og fra kokosfibrene væsken til sig, så du får en dej, der (næsten) er til at håndtere med fingrene.)


Jeg lod den ikke trække længe da den allerede var ret fast.

Lavede fyldet:

Smøret gøres blødt, og røres med gaffel sammen med sukrin og kanel.


Jeg hældte dejen ud på et slip let underlag, formede den blidt til en kugle, lagde en frysepose oven på, og rullede dejen blidt ud.

Smurte fyldet på.



Rullede forsigtigt ved hjælp af underlaget dejen sammen.



Med en skarp kniv skæres skiver af rouladen.


Bruger altid forme når jeg bager snegle så fyldet ikke flyder ud.

 

De skal bages 12-15 min i ovnen ved 175 grader.


Serveres:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar