fredag den 21. februar 2014

Oopsie morgenmads - muffin med fyld

Jeg spiser en oopsie hver morgen pånær weekend, men trængte et pift og noget sundere. 
Har kigget på de der æggemuffins men synes det er lidt for meget æg... Og kan godt lide det brød agtige i oopsie.
Så jeg lavede en portion af:

3 æg
50 g mandel mel
1 spsk husk
100 g philadelphia
1 tsk bagepulver
1 håndfuld sesamfrø 
1 håndfuld hørfrø

Hviderne piskes stive, blommer og ost blandes, det hele vendes sammen.

Fyldte 6 muffins forme i bunden, lagde lidt tomat, spinat, ost og bacon i, og puttede dej på toppen, ind i ovnen på 150 g i ca 30 min.

Bruger altid silikone forme.

Den var lidt svær at skære over...


Har lige smagt en selvom jeg slet ikke var sulten, men de virker - de smager lækkert og er lige et par bidder - så hurtig morgenmad, evt sammen med en kop te/kaffe med lidt kokosolie i ;)
I forhold til min oopsie med smør og ost er de her da fyldt med lidt mere, både grønt og fedt ;)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar